wtorek, 14 października 2014

Odżywianie a walka z wypadaniem włosów


Dieta ma ogromny wpływ na stan naszych włosów. Cebulki muszą otrzymywać wszystkie potrzebne składniki, aby były silne i produkowały mocne, grube włosy. W przypadku niedoborów witamin i innych cennych składników odżywczych, włosy bardzo szybko "odwdzięczają się" wypadaniem, dlatego tak istotne jest, aby utrzymywać zdrową i bogatą dietę. Szczególnie narażone na takie niedobory są osoby stosujące diety odchudzające, pozbawione niektórych ważnych elementów (np. owoców). Z tego względu często w parze z utratą wagi idzie również wypadanie włosów. Aby do tego nie dopuścić, należy zapewnić urozmaiconą dietę dostarczającą wszystkich niezbędnych elementów.

Przedstawiamy listę pokarmów zawierających najważniejsze dla cebulek składniki, które warto włączyć do codziennego jadłospisu dla pięknych włosów bez problemu wypadania.

  1. Soja, soczewica, groch i fasola – są źródłem białka i witamin. Białko zapewniają też otręby pszenne i płatki owsiane.
  2. Źródła witaminy A – np. marchewka, pomidory, papryka. Witamina A jest niezwykle ważna w procesie tworzenia włosa w cebulce.
  3. Zielone warzywa – szpinak, szparagi, sałata, brukselka, fasolka szparagowa, brokuły. Są źródłem witamin z grupy B i wielu innych cennych składników.
  4. Owoce bogate w witaminę C – owoce róży, truskawki, porzeczki, cytrusy. Witamina C jest ważna nie tylko dla włosów, ale i dla skóry, ponieważ uczestniczy w produkcji kolagenu.
  5. Źródła cynku – pestki dyni, migdały, orzechy laskowe, warzywa strączkowe. Cynk jest jednym z pierwiastków, które są najważniejsze w procesie wzmacniania cebulek włosów.

Czy dbacie o swój codzienny jadłospis i pamiętacie o wzbogaceniu go o wszystkie rodzaje warzyw i owoców ważnych nie tylko dla zdrowia, ale i urody?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszamy do komentowania naszych artykułów! Prosimy jednak zachować podstawowe zasady kultury! Życzymy miłej lektury :)