piątek, 1 sierpnia 2014

Lektura na weekend

Czy wiesz, które owoce zapewniają smukłą sylwetkę?

 Fot. źródło: Wikipedia.org http://goo.gl/g55xFj

Większość kobiet przynajmniej raz w życiu na diecie była, jest lub będzie. Pragnienie zgrabnego, zdrowego ciała działa motywująco, choć czasami ciężko przychodzi wprowadzenie zdrowych nawyków. Kilka lat temu triumfy święciły „cudowne diety”, które w rzeczywistości dewastowały organizm. Jednak aby schudnąć, wcale nie trzeba się głodzić i jeść niesmacznych potraw! Wręcz przeciwnie – można kształtować piękną sylwetkę, jadając przy tym zdrowo i pysznie. Czy wiesz, że niektóre owoce – uważane powszechnie za źródło cukrów – potrafią podkręcić metabolizm i ułatwić odchudzanie?
  1. Jabłko
Jabłka to zdecydowany numer 1 w procesie odchudzania. Zawierają niewiele kalorii, a są przy tym sycące. Dodatkowo jabłka pozytywnie wpływają na cały organizm – ułatwiają usuwanie toksyn, pobudzają metabolizm, zapobiegają wysokiemu poziomowi cholesterolu i wzmacniają odporność. Jak mówi angielskie przysłowie „an apple a day keeps the doctor away” – jedno jabłko dziennie zapewnia dobre zdrowie i zapobiega chorobom. Podczas zakupu jabłek warto wybierać te pochodzące od polskich producentów.
  1. Grejpfrut
Ze względu na zawartość błonnika w białej skórce, nie przez wszystkich lubianej, grejpfrut jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Pozwala również nasycić się, dostarczając przy tym niewielką ilość kalorii. Polecamy zjadać połówkę grejpfruta na śniadanie lub chwilę przed innym posiłkiem.
  1. Arbuz
Sezon na arbuzy w pełni, nacieszmy się więc tym pysznym i zdrowym owocem! 100 gram arbuza zawiera tylko 36 kcal, co czyni go idealną przekąską w zastępstwie innych, bardziej kalorycznych i niezdrowych produktów. Dodatkowo arbuz zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy – likopen oraz witaminy C i A. Polecamy zjadać pestki arbuza – zawierają cenny olej, który dostarcza naszemu organizmowi cenne kwasy omega 3, 6 i 9.
  1. Melon
Kuzyn arbuza – melon – również jest wspaniałym owocem pomocnym w odchudzaniu. 100 gram tego owocu zawiera 36 kcal i 1 gram błonnika. Standardowy żółty melon dostarczy organizmowi zaledwie 260 kcal oraz 3 gramy białka i aż 7 gram błonnika.
  1. Gruszka
Jedna średniej wielkości gruszka to tylko 70 kcal i nawet 3 gramy błonnika i 1 gram białka. Dodatkowo gruszki i jabłka są bogate w chrom – pierwiastek wspomagający dążenie do smukłej sylwetki. Dzięki temu gruszka jest idealnym „wypełniaczem” na mały głód w ciągu dnia. Zamiast wafelka czy chipsów zdecydowanie polecamy właśnie gruszkę!

Spożywanie wszelkich owoców (tak samo jak i warzyw) dostarcza organizmowi wiele cennych mikroelementów oraz witamin, niezbędnych w procesie odchudzania. Jednocześnie nie należy zapominać, że mimo wszystko większość owoców zawiera spore ilości węglowodanów. Podczas odchudzania należy przede wszystkim zachować umiar i rozwagę!

Po które owoce najchętniej sięgacie?
 

1 komentarz:

  1. Podpisuję się pod tą listą, te owoce rzeczywiście pomagają utrzymać linię, ale niestety... są to owoce popularne jesienią. A teraz, latem nie sięgam do jabłek, gruszek czy grejpfrutów. Teraz zajadam się każdymi owocami - przede wszystkim porzeczkami (póki jeszcze są!), agrestem i czereśniami.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do komentowania naszych artykułów! Prosimy jednak zachować podstawowe zasady kultury! Życzymy miłej lektury :)