wtorek, 18 lutego 2014

Wpływ odpowiedniej diety na kondycję włosów - poradnik Helfy, cz. 19/20

Wpływ odpowiedniej diety na kondycję włosów

Seria "Natura przeciw wypadaniu włosów." Poradnik Helfy.pl 

 


Nie od dziś wiadomo, że sposób odżywiania ma wielki wpływ na jakość naszego zdrowia, a co za tym idzie wygląd skóry, paznokci czy włosów. W dzisiejszej części poradnika skupimy się na minerałach, witaminach i składnikach odżywczych mających pozytywny wpływ na kondycję naszych włosów.

Minerały – stymulują wzrost zdrowych włosów 

1. Żelazo (zapobiega wypadaniu włosów)
  • Źródła żelaza: zielone warzywa (np. kapusta, sałata, brokuły), ziarna zbóż, fasola, figi 
2. Miedź (wpływa na prawidłową pigmentację włosów)
  • Źródła miedzi: orzechy, nasiona (np. siemię lniane, słonecznik), grzyby 
3. Cynk (pomaga w walce z łupieżem oraz nadmiernym wypadaniem włosów)
  • Źródła cynku: ryż brązowy, soczewica, orzeszki ziemne, nasiona dyni 
4. Jod (pomaga w regulacji hormonów, zwłaszcza hormonu tarczycy, pomaga w pielęgnacji włosów suchych i kręconych)
  • Źródła jodu: sól jodowana, produkty mleczne, żurawina, ziemniaki, truskawki. 

Witaminy – niedobór witamin może mieć znaczący wpływ na ogólną kondycję włosów 

1. Witamina A (istotny antyoksydant, zapobiega utracie włosów)
  • Źródła witaminy A: marchewka, mleko, kapusta, morele, szpinak, brokuły) 
2. Witaminy z grupy B (witaminy B3, B5, B12, B9 odgrywają istotną rolę w utrzymaniu zdrowych włosów)
  • Źródła witamin z grupy B: zielone warzywa (np. kapusta, sałata, brokuły), kiełki zbóż, mleko 
3. Witamina E (pomaga w odpowiedniej cyrkulacji krwi, stymuluje porost włosów)
  • Źródła witaminy E: oleje roślinne, pszenica, olej sezamowy, migdały, produkty pełnoziarniste 
4. Biotyna (zapobiega siwieniu włosów, łysieniu, niedobór tej witaminy powoduje swędzenie i łuszczenie się skóry głowy)
  • Źródła biotyny: ryż biały, produkty pełnoziarniste, produkty mleczne 

Składniki odżywcze – dbają, by włosy były zdrowe i szybciej rosły 

1. Proteiny (pomagają przy wzroście włosów, zapobiegają ich łamaniu i splątaniu)
  • Źródła protein: zboża, mleko 
2. Kwasy tłuszczowe Omega 3 (dbają, by włosy były mocne i zdrowe)
  • Źródła omega 3: nasiona lnu, orzechy włoskie, soja 
3. Woda (główna część pasma włosów składa się z wody, dlatego ważne jest regularne picie wody! Sprawia, że włosy stają się jedwabiste, elastyczne, lśniące i miękkie)

Autor: Gosia

7 komentarzy:

  1. Zdrowe odżywianie to podstawa do wszystkiego:)
    Ja niestety mam z tym małe problemy.. ale walczę z tym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam lepsze źródła niektórych składników niż wymienione tutaj, to znaczy takie które zawierają więcej tych substancji i które jadam, a nie takie jak nabiał, od którego stronię za wszelką cenę. Zresztą to samo tyczy się mięsa, bo z jakiegoś powodu to właśnie nabiał i mięso nasilają u mnie trądzik, tak samo jak pszenica (najgorsza ze zbóż).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. źródła możemy już sobie poszukać, ważne, że wiemy co szukać:)

      Usuń
    2. Nabiał zakwasza organizm i to bardzo, mieso też. Pszenicy powinno się unikać.

      Usuń
  3. Niemal zawsze stan włosów jest odbiciem tego, co dzieje się wewnątrz organizmu. Jeśli niedomaga którykolwiek z ważnych układów: trawienny, hormonalny lub nerwowy, prędzej czy później uwidoczni się to w sposób oczywisty na naszej głowie. Również jeżeli mamy jakieś poważne braki substancji mineralnych, witamin lub aminokwasów, nie ma co liczyć na lśniącą, gęstą "lwią grzywę". Miąższ aloesowyjest to cudowna roslina, "lekarz" w doniczce, który jest bogactwem składników odżywczych, ma wspaniałe właściwości penetracyjne w głąb skóry, znakomicie regeneruje i odżywia cebulki. Miązsz aloesowy działa regulująco na wszelkie funkcje, które spełnia skóra głowy. Na stronie dziennikrolniczy.pl znajdziecie mój artykuł na temat aloesu. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej możecie również znaleźć mnie na facebooku albo napisać: kwiatkoe@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. To fakt! Odpowiednie żywienie jest niezmiernie ważne aby cieszyć się zdrowymi kosmykami, plus odpowiednia pielęgnacja i sukces murowany pod warunkiem, że jest się zdrowym (zły stan zdrowia lub choroba może ujawniać się na włosach).

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak, zbilansowana dieta to podstawa szeroko rozumianego piękna, ja pije herbatkę z pokrzywy, mam problem z wypadaniem włosów, muszę pomyśleć o wzbogaceniu diety w orzechy- bardzo je lubię ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do komentowania naszych artykułów! Prosimy jednak zachować podstawowe zasady kultury! Życzymy miłej lektury :)